ProCon Group
Information Technology & Communications. Come Together!
CZ / EN
Poradna

Chystáte se na dovolenou a nebudete na mailu? Dejte o tom vědět každému, kdo vám bude psát

Nejen v létě a na konci roku si mnozí vybírají zasloužené volno a jejich počítače a e-mailové schránky zůstávají opuštěné. Co když ale právě v této době někdo pošle důležitý e-mail, na který očekává odpověď?

Nastavte si v MS Outlook automatickou odpověď v době nepřítomnosti a informujte své kolegy, partnery i zákazníky o tom, že právě nejste v kanceláři a na koho místo vás se mohou obrátit.

Pokud máte s nastavením automatických odpovědí potíže nebo byste uvítali pomoc s tvorbou pravidel, neváhejte se obrátit na svého IT administrátora.

 

Nastavení automatické odpovědi (Mimo kancelář)

Tento návod je určen pro uživatele verze Microsoft Outlook 2013, kteří používají účet Microsoft Exchange Serveru.

 

1. Klikněte na kartu "Soubor".

2. V sekci "Informace" zvolte "Automatické odpovědi". Pokud tuto možnost nevidíte, pravděpodobně nepoužíváte účet Microsoft Exchange Serveru. Doporučujeme proto kontaktovat IT administrátora.

3. V okně Automatické odpovědi zvolte "Odesílat automatické odpovědi". Pokud si přejete odpovědi odesílat pouze v určité době, označte možnost "Odesílat pouze během tohoto časového intervalu" a zadejte počáteční a koncový čas.

Pokud možnost určitého časového intervalu nebude označena, automatické odpovědi se začnou odesílat od okamžiku potvrzení tohoto okna až do jejich zrušení.

4. Pro odesílatele uvnitř organizace a mimo organizaci je možné zvolit různé znění zprávy. Pro tvorbu zprávy zvolte odpovídající záložku.

5. Vytvořte text automatické odpovědi.

6. Automatickou odpověď potvrďte stisnutím "OK".

 

 

Pravidla pro automatické odpovědi

Pomocí pravidel je možné nastavit přesnější zpracování příchozích zpráv během nepřítomnosti.

 

1. Klikněte na tlačítko "Pravidla" v levém dolním rohu okna "Automatické odpovědi".

2. V okně "Pravidla pro automatické odpovědi" je možné již vytvořená pravidla upravovat nebo odstranit. Pro vytvoření pravidla nového zvolte možnost "Přidat pravidlo".

3. V okně "Upravit pravidlo" nastavte požadované akce pro přijaté zprávy. Nejprve zvolte, kterých zpráv se má daná akce týkat..

4. .. poté zvolte akci, která má být s těmito zprávami provedena.

 

Zrušení odesílání automatické odpovědi

Pokud bylo nastaveno odesílání automatických odpovědí pouze během určitého časového intervalu, bude po jeho uplynutí odesílání zpráv samo zrušeno.

V opačném případě nebo pokud potřebujete odesílání ukončit před uplynutím tohoto intervalu, zrušíte jej ručně volbou "Neodesílat automatické odpovědi".

Čtěte dále:

 

na začátek stránky